tankar om döden

Officielt betraktas man som död när en läkare dödförklarar en. Men egentligen, om man exempelvis hoppar ned för ett stup och det är 100% säkert att man kommer att dö. Är man inte redan "död" när man har tagit det sista steget ut emot stupet? När man väl har bestämt sig och agerat, kan man inte längre förändra sin tillvaro, man kommer dö oavsett vad. Tärningen är kastad, helt enkelt. Det lär ju flyga en hel del tankar genom huvudet medan man accelerar emot evigheten, och därmed går mitt resonemang emot Descartes filosofi; jag tänker alltså är jag, som närmast kan betraktas som populistisk livsfilosofi idagens läge.

Man kan ju säga att man börjar sitt "fria fall" redan när man föds, det går redan då bara utför och döden närmar sig hela tiden. Fast det innebär i så fall att vi är "döda" direkt när vi föds, ungefär som när man får en visstidsanställning på en arbetsplats, du får sparken i samma ögonblick som du får jobbet.

Upplys mig, please!

kan du inte byta ut ditt liv så byt kanal
lyckan bytes ut lika lätt som ideal

/El Muerto




Kommentarer
Postat av: Carolina

Ja men i år behöver man inte oroa sig för att det ska töa bort. Frågan är om vi kommer ha snö till midsommar haha.

2010-02-19 @ 10:29:02
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Carolina

TACK :) Bilden är mycket större, men jag gillade detta läget :) Vad menar du med shooting information? Inställning på kameran osv?

2010-02-20 @ 00:53:36
URL: http://caroflina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0