# 9

Lördag kväll, givetvis så är det många bloggare som beklagar sin ensamhet "jag har inte suttit hemma en lördag på evigheter, det känns ensamt" och liknande..

Jag njuter av att vara ensam och få saker gjorda på egen hand. Jag är inte associal, verkligen inte, jag har från många håll fått olika utmärkelser som tyder på att jag besitter en hög social kompetens. Men ibland spenderar jag en lördag kväll helt ensam, inte för att jag saknar umgänge med, utan för att jag väljer att göra det. Många tycker att det är konstigt, dem behöver ta mig fan alltid ha någon med sig vad dem än gör. Enligt mig handlar det om social träning, man uppskattar människorna i sin närhet mer om man inte har konstant kontakt.

Är anledning till att dem inte kan vara ensamma(?); det är socialt oaccepterat, för att dem behöver konstant bekräftelse av en annan person, eller för att dem saknar förmågan att njuta av sitt egna sällskap. Oavsett skäl, ser jag dem som mindre självständiga individer än vad många rullstolsbundna är. Det är synd om er.

Hellre ensam, än med dåligt sällskap.


Tillhör du riskgruppen? Testa dig! Tre snabba frågor


1. Jag anser att en dag ensam är en misslyckad dag. [Ja/Nej]

2. Jag skulle inte klara en dag utan min mobiltelefon. [Ja/Nej]

3. Jag brukar minst en gång per dag göra statusuppdateringar på Facebook. [Ja/Nej]



Om du har svarat Nej på varje fråga så är du en stark individ.

Om du har svarat:
1 x Ja - du håller på att trilla dit.
2 x Ja - farligt nära.
3 x Ja - du är ett kreatur.


God fortsättning!





Kommentarer
Postat av: frida

Skönt att få det bekräftat att man inte är ett kreatur.



Jag har aldrig tänkt på att det enbart ligger sådana teckningar ute, men du har ju faktiskt rätt i det. Ska genast ta tag i det och försöka producera någonting lite mindre glatt.

2010-02-21 @ 18:19:00
URL: http://hellomiami.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0