är partnerskap ett måste?

När jag var ute i skogen för några veckor sedan, så började jag funderare på olika djurs förhållningsätt till det vi människor kallar relationer och partnerskap.

Jag upplever att individerna i djurriket inte har ett lika stort behov att klumpa ihop sig som vi människor, haren kan springa runt helt ensam i skogen stora delar av året, och uppenbarligen vara nöjd med det(?). Det här baserar jag på mina observationer av just harspår under en längre period, alltsom oftast ser jag "singelspår". När tiden är inne för fortplantningen så söker dem upp en partner, sedemera när ungarna är mogna nog att klara sig själva, så sticker föräldrarna återigen ut på sina egna äventyr.

Skulle vi människor kunna leva på det här viset? Borde vi egentligen leva på det här viset?


Kommentarer
Postat av: Carolina

Haha, ok. Sånt kommer jag aldrig skriva ut, för jag kör på egna inställningar och har noll koll på vad min kamera står på. Dessutom ändrar jag det mesta i Photoshop så de inställningar jag skulle skrivit skulle ingen haft nytta av :P

2010-02-20 @ 11:37:49
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: simone

sv: Precis, det ska bli intressant att se :)

2010-02-20 @ 11:52:22
URL: http://fattybom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0